Koliko bo stal uspešen spletni nastop?

Uspeha pri spletnem poslovanju si ne moremo nadejati, če vanj ne vložimo zadosti časa, truda in tudi denarja. Spretno gospodarjenje z razpoložljivimi viri vodi do odličnih rezultatov, v nasprotnem primeru pa ne moremo pričakovati drugega kot izgube. Že pred vstopom na spletni trg je torej pametno poznati stroške, ki neizogibno čakajo na spletne podjetnike.

Izdelovanje spletne strani

V začetku bo največjo naložbo predstavljala sama spletna stran. Cene za izdelavo strani so zelo različne, povsem odvisne od izvajalca in od specifik ponudbe. Največ pa je seveda odvisno od želja in zahtev naročnika – izdelovanje spletne strani je lahko povsem enostavno in poceni, če gre za preprosto statično stran, namenjeno prikazu osnovnih informacij, po drugi strani pa gre lahko za zahteven projekt, ki bo izjemno drag, če recimo pričakujemo napredne funkcionalnosti kot je prodaja preko spleta. Tako lahko izdelovanje spletne strani terja od nekaj sto do več tisoč evrov. Treba je vedeti, da cena ni nujno odraz kvalitete, če ne upoštevamo specifik naročila. Tudi spletišče za 400 evrov je lahko zelo dobro narejeno in ponuja odličen rezultat, če je to to, kar podjetje potrebuje.

Dolgoročni stroški

Predvsem stroški marketinga bodo na dolgi rok zasenčili ceno spletne strani. Pomislimo recimo na Facebook oglaševanje, cenik navzgor praktično ni omejen, večja investicija pa običajno pomeni tudi boljše rezultate. Za Facebook oglaševanje cenik vključuje stroške samega oglaševanja in stroške vodenja kampanje. Oglaševanje se običajno obračuna na klik, torej je možno ceno neposredno pretvoriti v število pridobljenih obiskovalcev, posredno pa tudi kot izkoristek glede na prodajne rezultate. Cena na klik je zelo odvisna od področja, na katerem oglašujemo, predvsem od konkurence oziroma števila drugih oglaševalcev. Poleg tega za Facebook oglaševanje cenik vključuje še ceno, ki jo postavi izvajalec. Enako velja za druge vrste oglaševanja, le da je številke včasih še težje podati. Običajno so stroški marketinga zelo prilagodljivi, a s tem tudi rezultati ustrezno nihajo.